31 dec. 2018

(JOCURI pentru copii) - Lista cu cele mai faine jocuri (boardgames) (+3 ani)


Sunt ordonate aleator. Toate merita luate in functie de varsta copiilor. De exemplu: Piratii din Pacific a prins foarte bine la R pe la 4 ani, dar acum ca a trecut de 6 ani, il joaca doar daca il cere S.  Monopoly e unul dintre cele preferate ale lui R, dar ma astept ca de pe la 7 ani sa nu il mai vrea, pentru ca are alte jocuri mai complexe.

1. PIRATII DIN PACIFIC - de la Noriel Games (3 ani - 6 ani) 
"Piratul" care strange cei mai multi banuti castiga).
A fost printre primele jocuri pe care le-am luat. A fost un succes - sunt atrasi de banuti (cu care s-au jucat si separat). Copii inca il mai scot din cand in cand. E perfect inca de la 3 ani pentru ca e foarte simplu (mai simplu chiar decat Piticot) si se termina destul de repede. Se joaca de multe ori impreuna.

2. PITICOT - varianta facuta de Noriel Games(4 ani - 6 ani)
Si acesta a avut succes, dar e putin mai lung. Cu R ne-am jucat foarte mult cand era mai mic. S (3 ani) nu prea are rabdare sa se termine tot jocul. Cred ca merge de pe la 4 ani mai degraba.
Are mai multe reguli (de intors/inaintat/ stat o tura etc) si dureaza pana le invata, daca nu e un adult care sa le citeasca e mai greu sa joace singuri. R si S s-au mai jucat si doar ei, cu toate ca S are tendinta sa sara peste campuri si sa mearga la ce numar vrea el fara sa tina cont de reguli sau cat a dat la zar.

3. VANATOARE DE COMORI - joc magnetic - de Momki (3 ani - 6 ani)
Un fel de Piticot foarte-foarte simplu. L-am luat recent pentru S si le-a placut amandorura. E foarte usor si se termina rapid, deci S. l-a jucat fara sa se plictiseasca. E fain ca e un joc mic, cu pionii magnetici, bun pentru luat in vacante.

4. CAPCANA PENTRU MONSTRII - de la Kosmos (3 ani - 6 ani)
O casa plina cu mostruleti, care trebuie impinsi (cu unealta de culoare potrivita: matura, mop etc) in capcana inainte sa vina bunica acasa (bunica da cu zarul pana nimereste de 5 ori fata zarului pe care e desenata bunica). E distractiv! Noi am jucat o varianta simplificata, fara echipe (fiecare e pe rand pisica si fiecare e pe rand bunica). A jucat pana si S (la prins monstruleti in capcana l-am ajutat, dar cand e bunica si trebuie sa dea cu zarul si sa spuna "cling-cling" cand nimereste, e foarte incantat). In plus, se termina destul de repede, deci nu ajunge sa se plictiseasca.
Dezavantaj: montarea/demontarea peretilor casei - cred ca se vor strica repede, fiind din carton, daca ii vom monta si demonta mereu, asa ca am ales sa scot doar peretii care impiedica indoirea plansei, restul i-am lasat, pentru ca incap si asa in cutie.

5. MONOPOLY JUNIOR - de la HasbroGaming  (5 ani - 7 ani)
Varianta simpla de Monopoly. Cumperi proprietati si castigi bani de pe urma lor. Are pioni haiosi: masina, vapor, caine, pisica (noi avem deja fiecare pionul preferat - normal ca si-au ales intai copiii ce le-a placut).
L-am luat anul trecut pentru R. si a fost foarte incantat de el. Am jucat aproape zilnic un timp si inca il mai scoate cand are chef de jocuri. Joaca si S. cu noi, dar el se plictiseste destul de repede si cum jocul dureaza multicel, de cele mai multe ori pleaca si unul dintre noi trebuie sa preia si pionul lui si sa joace in locul lui pana se intoarce.
Dezavantaj: banii sunt din hartie cam subtire, mergeau unii cartonati sau plastificati (S i-a mai mototolit pe unii pana a inteles ca se strica asa). Pe de alta parte, se pot inlocui cu hartie printata sau desenata, deci nu e o tragedie chiar daca se strica.

6.  PIRATES! (6 ani - 10 ani) - de la Djeco
L-a primit R. de Craciun si am jucat doar de vreo doua-trei ori inainte sa plece in vacanta la bunici. Ne-a placut foarte mult. Joc de strategie: piratii castiga aur facand pe tabla traseele de pe harti (cartonase pe care le are fiecare: cu cate trei imagini -> palmieri, casute, munti). Pentru S. e prea complicat, dar el s-a jucat cu aurul si celelate piese de la joc (palmieri, casute, munti, scoici) pana sa avem nevoie de ele.

7. SABOTEUR (+8 ani ) si Saboteur 2 - de la Piatnik
Piticii sapa niste galerii ca sa ajunga la aur, dar unul dintre ei este saboteur si incearca sa ii impiedice pe ceilalti. 
L-am luat de vreun an mai mult pentru noi decat pentru copii. R (6 ani) e incantat de joc si a invatat regulile destul de usor, dar inca nu stie sa pastreze secretul daca e saboteur sau nu si se da foarte usor de gol.
Dezavantajul e ca se joaca in minim 3 oameni - cu cat sunt mai multi cu atat e mai distractiv.(Saboteur 2 e o completare la Saboteur: noi roluri pentru pitici, galerii noi etc. Inca nu l-am desfacut, pentru ca nu are rost sa complicam jocul momentan.)

E foarte fain pentru adulti :) 
 
8.  NU TE SUPARA FRATE! - de la Noriel Games (4 ani - 6 ani)
Jocul simplu pe care il jucam si noi cand eram copii. R l-a primit de la una dintre bunici acum vreo doi ani. L-am jucat un timp, dar nu la fel de mult ca celelalte. Cu 4 pioni dureaza prea mult si se cam plictisea - asa ca jucam doar cu cate doi pioni de persoana. In ultimul timp nu prea l-a luat, dar cum are altele mai atractive, e de inteles.

9. SAH (+6 ani)
R a  invatat regulile de la bunicul. Cica R joaca destul de bine (?). Eu nu stiu sa joc, deci nu am jucat cu el (dar o sa invat si eu regulile la un moment dat). Are o cutie destul de mica, cu piese magnetice.

10. DAME (+6 ani)
Cum nu stiu sah si R ma batea la cap sa joc cu el, am preferat sa il invat dame (se joaca cu pionii de la sah si e mult mai simplu... jocul se gaseste si separat - este unul magnetic de la Momky). 
I-a placut, dar nu e suficient de atent si isi lasa pionii descoperiti - de obicei dupa ce face vreo miscare gresita il intreb daca e sigur ca asta vrea si se uita mai bine si il las sa se razgandeasca (pentru ca nu ma ajuta cu nimic sa castig eu, e mai important sa isi dezvolte el atentia).

11. BROSQUITO - de la DToys (3 ani - 6 ani)
Il avem de vreo 2-3 ani. E haios, dar necesita indemanare. Pe R nu prea l-a prins. Ii place lui S, dar mai mult sa incerce sa faca broastele de plastic sa sara in iaz (cutie) peste gard. De cele mai multe ori am facut doar concurs de sarit cu broastele, fara sa mai urmam regulile jocului.

12. TOY STORY 3 - joc spatial cu puzzle - de la Trefl (3 ani - 6 ani)
Il avem de vreo 3 ani si s-au jucat amandoi cu el foarte mult si dupa reguli (R de pe la 4 ani) si fara reguli. L-au preferat mai ales dupa ce au vazut filmul Toy Story.
E o plansa impartita in 4 de pereti (gradinita Sunnyside) si jucariile (pionii: Buzz, dinozaurul, dl Cartof si Jessie) trebuie sa evadeze mergand pe urmele lui Woody. Exista si un puzzle care trebuie rezolvat impreuna de catre jucatori (pe unele campuri de pe plansa se primesc piese de puzzle, pe altele sunt surprize sau capcane).

13. X si 0 - joc pe hartie (+6 ani)
R. a inceput sa joace la scoala sau la after X si 0. M-a batut la cap sa joc cu el. Normal ca punea destul de la nimereala X-urile (da, el joaca doar cu X ) urmarind doar sa isi faca el linia, fara sa fie atent la 0-urile mele. Dupa niste explicatii si atras atentia, a inceput sa joace mai bine.  

Exista si joc din lemn de la Big Jigs. Poate ar fi mai interesant asa, dar am preferat sa nu iau, tinand cont ca se poate juca foarte simplu pe hartie (eventual cu pioni sau boabe de fasole etc). Am gasit Brix, X si 0 in varianta 3D. Ma tenteaza sa iau mai incolo, cand face R. vreo 7-8 ani (l-am gasit pe RaftulCuJocuri.ro )
 

14. AVIOANE - joc pe hartie (+6 ani)
Cum eu m-am saturat destul de repede de X si 0 l-am invatat pe R jocul Avioane (regulile aici: https://ro.wikipedia.org/wiki/Avioane_(joc) ).  Normal ca a fost incantat: avioane, bombe.. oau... :D. S-a prins repede de reguli, dar trebuie ca cineva sa stea cu ochii pe el, ca mai greseste pozitiile (ii zici ca il bombardezi la A3 si el isi marcheaza la A4...). 




Niciun comentariu: