16 ian. 2019

(Poveste) Pisoiul care e trist pentru ca maine ploua



Pisoiul negru sta la geam. Sta posomorat cu urechile pleostite si ochii inchisi. Se gandeste la planurile grozave pe care le are pentru maine, dar a aflat ca urmeaza sa ploua a doua zi. Si el avea planuri mari, si-a dat intalnire afara cu alti pisoi din cartier ca sa se joace joace cum doar pisicile stiu sa se joace. A visat de o saptamana la ziua de maine si avea sperante mari ca va iesi o distractie pe cinste. Dar acum a aflat ca maine vine ploaia si ca nu vor putea sa mai stea afara.

Pisica-mama trece pe langa pisoiul bosumflat. Ii vede urechile pleostite si isi da seama ca e tare suparat. Il intreaba ce-a patit si il magaie pe cap.
- Sunt trist pentru ca am auzit ca maine ploua. Maine ar fi trebuit sa ma intalnesc cu prietenii mei afara, dar daca ploua nu va mai iesi nimeni si planul meu este distrus. 
- Dar de ce esti trist pentru ceva ce inca nu s-a intamplat? Ar trebui sa te bucuri de momentele de-acum si sa vezi maine ce se va intampla.
- Cum sa ma bucur pentru acum, cand stiu ca maine o sa ploua si ploaia imi va distruge tot planul de iesit afara?
- E posibil sa ploua maine, a spus pisica-mama, dar uite, azi e vremea atat de frumoasa! De ce stai inchis in casa? Du-te afara si cheama-ti prietenii...
- Dar noi am hotarat ca iesim maine..., a spus pisoiul trist.
- Asa e, dar totusi intreaba-i, poate vor veni azi sa se joace cu tine. Ce conteaza daca ai facut planuri pentru maine - faceti azi ce ai fi vrut sa faceti maine!

Pisoiul negru se lasa convins pana la urma si sari de pe geam in iarba si traversa curtea pana in spatele casei. Mieuna pe sub geamuri de cateva ori, chemandu-si prietenii. Imediat primi raspunsul lor si in cateva minute s-au stras toti sub copacul din curte si-au inceput o cursa de catarat pana in varf si au continuat cu jocuri de-a prinselea.

Seara s-a intors acasa obosit, dar fericit.
- Ei, cum a fost ziua de azi? il intreba pisica-mama cand puiul ei intra in casa.
- Mult mai frumoasa decat imi imaginam eu ca va fi ziua de maine. Ne-am distrat atat de bine!
- Ma bucur ca ai urmat sfatul meu si ai iesit afara, a zambit pisica-mama.
- Si pentru maine avem acum alte planuri. Ne-am hotarat sa ne intalnim in sura si sa ne jucam de-ascunselea prin fan. Daca va ploua, chiar nu conteaza!









Niciun comentariu: