22 iun. 2021

(Hai-Hui cu copiii) Vacanta in Maramures - cu oprire la Cluj (aprilie 2021)

 

 Pruncii au primit vacanta o luna de la scoala si gradi. Brusc ne-am hotarat sa mergem in Maramures, la maica-mea, tinand cont ca in apartament copiii ar fi luat-o razna toata ziua. Decat sa stea lipiti de TV sau tableta si sa iesim doar seara in parc, am preferat sa mergem acolo, macar aveau curte unde sa stea toata ziua si terasa pentru cazul in care era vremea urata. 

Am facut o oprire de doua nopti la Cluj, la bunicii ceilalti (care s-au mutat partial acolo cu treaba). Nu am vizitat prea multe: am fost la o plimbare pana in centru la catedrala fara prunci. Cu pruncii am fost pana la matusa-mea in vizita, apoi la Cetatuie am facut o plimbare in jurul hotelului si ne-am oprit la un loc de joaca pana a inceput ploaia, iar in ziua urmatoare am fost pana in parcul Central tot la un loc de joaca si am dat o tura in jurul stadionului. 

Frumos orasul, curat, cladirile vechi is foarte faine. Ce m-a surprins e ca nu are parcuri (sau nu le-am vazut eu... ). As fi vrut sa vad Gradina Botanica, o tin minte de cand eram mica: nuferi, serele uriase cu palmieri, bananierii in care erau cateva banane necoapte inca. Oricum era frig si vremea cam mohorata, asa ca nu cred ca as fi avut ce vedea la Gradina Botanica - poate primavara cu copacii infloriti sau vara.

     

In Maramures vremea a fost ciudata. Frig, ploaie, dar am avut si soare totusi. Din pacate nu am facut prea multe, am stat mai mult prin curte si nici macar in weekend nu am prea iesit. Am fost la cumparaturi pentru gradina pana in Satu Mare, am avut treaba prin curte si gradina, am semanat trifoi in curte, pruncii au pus straturile de legumele cu maica-mea, am tuns iarba, am facut vreo doua gratare. Copii s-au jucat prin garaj, terasa, afara, le-am montat trambulina si leaganul, s-au distrat, s-au plictisit, mai un tv, un joc pe calculator si mesterit chestii (au cusut casute din fetru, au insirat margele si si-au facut coliere si bratari). 

In afara de o plimbare pana la Cetatea Seini, nu am facut niciun fel de excursie. Traseul pana la cetate e lejer, mai mult prin balarii (se pare ca nu prea mai merge nimeni pe-acolo, poteca abia se mai vede, fata de cum era cand eram noi la scoala si balauream pe dealuri). Padurea a fost foarte faina, plina de flori: spanz, mierea-ursului, saschiu, floarea pastelui, viorele, branduse. Prin boscheti am vazut si un sobolan de camp mic, gri cu dunga neagra pe spate, foarte curios, tot iesea de sub niste lemne sa se uite la noi si fugea iar, dar nu am reusit sa ii fac poza cu telefonul. 


   
   
   

Copiii au fost incantati - si-au luat cu ei arcurile (facute de frate-meu din lemn de alun vara trecuta), s-au jucat de-a armatele care invadeaza cetatea. La intoarcere am ratat poteca, pe care am venit, asa ca am coborat pe partea cealalta de deal pe un forestier, pana la case si am mers mai mult pe strada decat prin padure. Foarte faina strada Intre Vai - cu niste vilute rasfirate pe deal printre vii si livezi. (Am lasat masina la sageata mare rosie, am urcat pe sageata rosie, am coborat pe cea verde pana la strada).



La intoarcere in Bucuresti nu am mai oprit peste noapte nicaieri, dar am facut o pauza de dezmortire la Castrul Arutela, pe Valea Oltului. 


   


Niciun comentariu: