8 sept. 2021

(Hai-Hui cu copiii) Vacanta de vara, la tara - Turda

 

A venit vacanta pruncilor. I-am mai trimis doua saptamani la o scoala de vara si pe urma am fugit in Maramures, bucurosi ca inca putem sa lucram de acasa. 2 luni pruncii au avut curte in care sa se dezlantuie, o bunica dispusa sa le faca mancare pe placul lor si noi am scapat de copii in timpul orelor de lucru, ca erau afara mai toata ziua si seara aveam cate-o treaba prin curte sau gradina, numai buna de relaxat dupa atata stat in fata laptopului. 


Vara asta nu am bantuit chiar asa mult prin Maramures. Am fost pana in Baia Mare - la cumparaturi, plus o plimbare prin parc. Am avut un weekend in care am mers la Turda, ca sa il predam pe R invatatoarei, pentru ca plecau la o pensiune in Apuseni in tabara si aveau oprile la Salina. Apoi cand s-a terminat tabara l-am preluat de la pensiune si am mers toti in Apuseni in concediu. Iar ultimul weekend inainte sa plecam spre Bucuresti, am reusit sa mergem pana pe Creasta Cocosului.

Initial ne gandeam sa iesim din tara in concediu, eventual in Grecia la mare, apoi ne-am gandit sa incercam in Croatia pentru ca e mai aproape de Maramures. Am cautat cazare, dar nu am gasit nimic acceptabil pe insula unde voiam sa mergem, probabil trebuia sa facem rezervari din primavara.

 

TURDA

Am plecat de sambata dimineata spre Turda. 

De data asta am vrut sa facem un traseu circuit in Cheile Turzii, nu doar o plimbare prin chei - cum am facut cu vreo 3 ani inainte. Am gasit o descriere cu traseul pe blogul acesta: https://housemoldovan.com/romania/drumetii-de-o-zi-in-apuseni/ .



Am mers la Petrestii de Jos, am parcat dincolo de camping. Campingul o mare porcarie - era o scena in curte si urla muzica electronica. Nu inteleg de ce. Cine ar vrea sa mearga sa stea in camping si dimineata sa duduie muzica atat de tare incat se auzea si de deasupra Cheilor Turzii, de pe versant? 


Traseul nu a fost greu, dar din cauza caldurii a fost obositor. Cum am intrat in padure, ne-au ajuns o haita de 5 caini cersetori, care au stat o mare parte din drum cu noi. Au fost incantati cand am scos sandwichurile si ne-am asezat la umbra - s-au inghesuit langa noi si ne suflau in ceafa, balosind la fiecare muscatura si sperand ca primesc si ei (au primit, dar doar cate-o bucatica, pentru ca nu aveam decat cate-un sandwich de fiecare persoana). Mai tarziu ne-au tradat pentru alte persoane care le-au dat mai multa mancare, mai putin o catea alba care a ramas cu noi pana am ajuns la balciul de pe partea cealalata. 

Mai ales in prima parte, cat am mers prin soare, copii au comentat ca nu mai pot si sunt terminati, dar pe urma cand am inceput sa avem si zone cu priveliste au fost mai incantati. Cand am ajuns in celalata parte, am dat iar de balci si muzica care bubuia - de la o terasa. Prin chei a fost cam naspa - extrem de aglomerat si nu prea mi-a placut, nici nu am prea avut chef sa ma mai opresc sa fac poze. Copiilor le-a placut zona cu lanturi. La final ne-am oprit la rau, aproape de masina si pruncii s-au balacit - initial doar cu picioarele, pana pe la genunchi, dar S. a alunecat si cazut si a iesit cu hainele fleasca.

Info Traseu: timp total 4h ( 3h versantul vestic, 1h prin chei);  Marcaj: bulina rosie. 


A doua zi, dupa praz am plecat la Salina Turda. Am asteptat sa vina autocarul cu copiii si l-am predat invatatoarei pe R., apoi am intrat si noi in salina intr-o vizita destul de rapida. A fost ok - inca e impresionanta, lui S. i-a placut mult. Ne-am plimbat, s-a jucat minigolf, ar fi vrut sa se plimbe cu barca si de data asta, dar fiind aglomerat la barci, nu am mai asteptat. Si inapoi spre Maramures...


   





Alte obiective zona Turda si Cluj:

- Lacul Tarnita - Piatra lui Lucaci - traseu circuit

- Cheile Tureniului

- Gecko Parc - Parc de Aventura Cluj - Adventure Park Cluj

- Adrenalina Park











Niciun comentariu: