8 sept. 2021

(Hai-Hui cu copiii) Vacanta de vara, la tara - Apuseni - ziua 1

 

Cand ne-am hotarat ca ramanem in tara si mergem in Apuseni, am inceput sa fac liste cu ce e de vazut, sa caut trasee ok pentru prunci si sa le impart pe zone (ca Apusenii sunt intinsi). A iesit o harta cu obiective si un excel cu descrieri de trasee, cu linkuri care sa ne ajute sa ne hotaram ce vom face zilnic. Cele mai multe informatii le-am gasit pe www.bihorinimagini.ro, dar si pe bloguri - mai ales cand am cautat detalii despre trasee si daca sunt accesibile cu copiii.

Toate articolele

Ziua 1 - cazarea

Ziua 2 - pesterile Ghetarul de la Scarisoara, Poatra lui Ionele, Ghetarul Vartop, Coiba Mica, Coiba Mare

Ziua 3 - Casa Memoriala Avram Iancu, Dealul cu Melci, Cascada Pisoaia Vidrii

Ziua 4 - Groapa Ruginoasa, Cascada Varasoaia

Ziua 5 - Rosia Montana - Galeriile Romane, Biserica scufundata Geamana

Ziua 6 - Pestera Ursilor, Remetea

Ziua 7 - Pestera Cetatile Radesei, Pestera Meziad

Ziua 8 - Oradea, Carei


Cel mai greu a fost sa gasim cazare. Am tot incercat in zona Padis si Arieseni. Speram sa gasim o pensiune cu 2-3 camere si sa o luam pe toata. Dar nu am gasit nimic liber si ok, nici macar cu mai multe camere. Pana la urma am ales Pensiunea Muntele Gaina, din Tarsa, Avram Iancu, la o ora jumate de Arieseni. Din pacate e o pensiune mare, cu vreo 6 camere de familie (adica de cate 4 locuri) si nu am fost singuri. Din fericire am nimerit doar oameni civilizati, asa ca nu au fost petreceri, muzica, scandal etc. 

Trezirea la 5, si la drum spre Apuseni. L-am luat pe R. de la Pensiunea Carpathia din Remeti, unde a fost cu colegii in tabara. Ne-a placut zona mult. 


Pe lista aveam niste obiective de vazut in zona, asa ca am plecat spre Stana de Vale, unde e un traseu circuit cu trei cascade: Cascada Saritoarea Iedutului, Cascada Valul Miresei, Cascada Miss- Traseul circuitul Saritoarea Iedutului. Din pacate drumul era inchis dupa Pensiunea Rustic House - asfaltau. Niste turisti ne-au zis ca au trecut pe acolo cu masina, dar au avut de asteptat cel putin jumatate de ora, pana au putut sa le faca loc utilajele. Am hotarat sa ne intoarcem si sa lasam pe altadata traseul. Pe urma mi-am dat seama ca probabil pruncii nu ar fi fost oricum in stare sa faca traseul: S. era obosit ca l-am trezit la 5 si nu a dormit prea mult pe masina de dimineata, iar R. era rupt dupa 6 zile de tabara cu activitati intense si culcat tarziu. Am plecat spre Tarsa, la pensiunea Muntele Gaina - copiii au adormit pe drum. 


Am ocolit prin Campeni ca sa mancam la Pizzeria Panna Gusto - dar pana la urma am luat la pachet doar o pizza pentru prunci - pentru ca terasa era de fapt inchisa, era foarte aglomerat si se fuma (nu inteleg asta cu terasele inchise in care mananca si se fumeaza deodata).

Mi-a placut mult drumul prin munti, padurile vezi, lacul Belis-Fantanele. A fost surprinzator de liber peste tot. Invatata cu harmalaia de pe Valea Prahovei si DN1A, nu imi venea sa cred ca abia de intalneam cate-o masina din cand in cand.  


Alte obiective in zona Stana de Vale:

- Happy Land Adventure Park


Alte zone pe care le aveam pe lista si care merita fiecare cateva zile de bantuit: 

Vadu Crisului:

- rafting (cu copiii) pe Cris cu Master Adventure -Vadu Crisului 

- via ferrata cu Cassio Montana

- traseu: Cascada Vadu Crisului + Pestera Vadu Crisului+ Taul Fara Fund + Pestera Caprei + Pestera Casa Zmeului 

- Pestera Unguru Mare (lista pesteri amenajate: https://padureacraiului.ro)

- traseul Circuitul Valea Boiului - cu Cascada Boiului

- Plaja Gradia - Suncuis

- Cheile Cutilor - via ferrata 

Zona Rimetea:

- Coltii Trascaului si Piatra Secuiului

- Vf. Pietrele Marunte

- Cascadele de Travertin

- Cheile Rametului

- Cheile Valisoarei - circuit pe un versant

- Circuitul Scarita-Belioara

- Baile Romane de la Cetea

- Cascada Vanatarile Ponorului

 


 

Niciun comentariu: