6 oct. 2023

(Hai-Hui cu copiii) Bucegi - Piatra Arsa - Babele - Crucea Caraiman - Piatra Arsa (octombrie 2022)

In octombrie ne-am strans iar gasca de verisori si un coleg de munca cu familia lui - are 2 copii de aceeasi varsta ca ai nostri. Din pacate pruncii nu au avut prea multe de impartit unii cu altii, asa ca au stat mai mult pe capul nostru. Eu speram ca se pun pe povestit chestii de-ale lor din jocuri si ca vor avea mai mult spor la urcat. 

Traseul propus de mine a fost: Piatra Arsa, Babele, crucea Caraiman, Brana Caraimanului, cabana Caraiman, Piatra Arsa. 

Dimineata am parcat la Piatra Arsa - era vant puternic si cam frig  (din fericire am luat pentru copii manusi si caciuli, aveau si windstopper-ele) si ne-am pus pe asteptat pana au ajuns toata gasca. 


Pe traseu pana la Babele pruncii au urcat cu caraiala, ca e lung, ca e greu etc. Ne-am oprit la "restaurant" la telecabina Babele pentru pauza de masa. Eu nu as fi vrut sa stam, dar nu am avut cu cine, pruncii s-au plans o gramada ca nu mai puteau de oboseala (asa ca am luat niste mizerii de chipsuri, ceai si un sandwich - care a fost incredibil de bun). Pe langa Babele si Sfinx era puhoi de oameni - am stat exact 2 min pentru cate-o poza si pe urma i-am urnit spre Crucea Caraiman. Copiii mei s-au vaitat tot drumul pana la Cruce, ca e greu, ca au obosit etc si se așezau pe jos la fiecare 10 min - mai batea si vantul tare si la fiecare oprire cat ii asteptam sa se odihneasca inghetam. Verisorii au luat-o inainte, asa ca am ramas doar familiile cu copii impreuna. 



La Cruce o atmosfera faina - ceata spulberata de vant, Costila se tot arata dintre nori. Ne-am reintalnit toti si dupa cateva minute de pauza si trei rontaieli am mers cu toti pe Brana Caraimanului spre Piatra Arsa. Brana cel mai probabil nu era ok de mers pe ea cu pruncii. In copiii mei am avut suficienta incredere ca pot sa ii duc pe acolo. Probabil nu ar fi trebuit sa duc si alta familie pe acest traseu - parintii stiau cum e traseul si au acceptat cand am zis ca eu cred ca ok si pentru copii, tinand cont ca e uscat si mai sunt si lanturi unde e mai periculos. Din fericire a si fost ok totul! (O saptamana mai tarziu a aparut o stire ca pe acelasi traseu, a cazut o fata de vreo 20 de ani si dupa o alunecare de vreo 100m, a murit. Atunci am realizat ca poate turele de munte cu copii ar trebui sa se rezume la familia noastra si pentru adultii care mai merg cu noi, sa insist sa estimeze singuri in ce se baga - pana la urma nu sunt ghid, nu pot sa raspund pentru nimeni). 


Dupa Cabana Caraiman verisorii au luat-o iar inainte fiind inghetati, S. a luat-o si el la goana (nu stiu de unde avea atata energie) cu taica-su. Eu cu R (care se tara mai mult) si cealalata familie am ramas mai in urma. H s-a intors dupa noi dupa ce l-a lasat pe S la masina cu verisorii. 


Am mers sa mancam la Kuib, in Sinaia, dar a fost oribil, aglomerat, ospatarita total depasita de aglomeratie, macarea a fost cam naspa si scumpa. 

Tura, mie mi-a placut mult chiar si cu vant cu tot (as fi preferat fara, dar eu m-am bucurat de miscare pana la urma), ceilalti s-au plans de prea mult vant (mai ales ca nu s-au imbracat adecvat). Copiii mei au zis ca nu mai vor altadata sa mearga pe traseu sau macar daca e musai sa nu mai fie vant. 

Total traseu - am facut vreo 6 h - din care maxim 4h au fost de mers efectiv. 

 

Niciun comentariu: