4 aug. 2014

(Hai-Hui) Vacanta in Austria si Germania 2014 - Valea Wachau


Am plecat din Bucuresti vineri, abia la 12 noaptea, dupa ce am facut ultimele cumparaturi, bagaje etc. 
Prima oprire trebuia sa fie la Salzburg. 

Traseu: 
- Bucuresti - Arad - Szeged - Budapesta - Viena - Melk (aproximativ 16 ore)
Stift Melk

Cand am ajuns aproape de Melk am vazut de pe autostrada abatia. Arata fain si cum eram obositi, am zis ca facem o pauza sa o vizitam. Am iesit de pe autostrada si am gasit indicatoare catre un camping, am hotarat sa campam peste noapte in zona aia.

Pe drum am dat peste o taraba cu fructe proaspete. Am oprit si ne-am luat cateva caserole de capsuni si cirese. Grozave. Aveau campul cu capsuni in spatele tarabei. Daca voiai, iti dadeau un cosulet sa iti culegi singur capsunile. (pret: cam 3euro caserola - cred ca o caserola avea cel putin un kg). 
Pe tipul de la taraba l-am intrebat de camping si ne-a indreptat spre satul invecinat (Schönbühel-Aggsbach), sa cautam un restaurant, in curtea caruia e camping. 
(aici site-ul: http://www.tiscover.com/at/guide/64704at,de/objectId,CPS156467at/home.html)
Schönbühel Schloss


Am ajuns la camping, am pus cortul - undeva in spatele casei de oaspeti, pentru ca locurile de camping erau deja rezervate. Pentru noi a fost perfect, pentru ca era departe de toti ceilalti, dar aproape de Dunare, in dreapta aveam o livada si priveliste la castelul Schönbühel

Am aflat ca in seara respectiva urma sa fie un festival, cu focuri, cu artificii (din pacate nu am inteles prea clar despre ce era vorba pentru ca receptionerul nu vorbea prea clar in engleza - http://www.lower-austria.info/portal/en/?tt=NOEEN_R51&id=93247). Am mai vazut cateva poze cu inundatiile din anii precedenti, in care Dunarea a ajuns pana aproape de etajul 1 al restaurantului, umbrelele de la terasa erau sub apa. Mi s-a parut ciudat ca au energia sa reia totul de la capat, sa renoveze totul dupa fiecare inundatie si dupa insemnele de pe pereti, pareau sa aiba loc cate una la cativa ani. 
Camping langa Schönbühel Schloss

Am vrut sa mancam o supa la terasa lor, dar ne-au zis ca abia la cina aveau mancare, adica dupa 7 seara. Am renuntat si am mancat doar fructe. Dupa o plimbare de jumate de ora pe malul Dunarii, ne-am bagat la somn pentru ca eram terminati dupa drumul lung si din pacate am ratat festivalul, care oricum banuim ca a avut loc in Melk (pentru ca au trecut foarte multe masini spre oras in acea seara).








Dunarea 
A doua zi ne-am uitat pe hartile si pliantele primite de la camping si ne-am ales traseul pentru ziua aceea. Biciclit pana in Melk si inapoi - un circuit pe malul Dunarii. Sunt trasee de bicicleta peste tot, majoritatea asfaltate, cu indicatoare puse la fiecare intersectie.






Stift Melk




In Melk ne-am plimbat putin pe stradutele din centru, am urcat la abatia Melk, care e impresionanta.  Pe urma am mai vazut vreo doua biserici din orasel si am plecat mai departe pe langa Dunare, ca sa terminam circuitul.


St Michael
Am impachetat si am plecat spre Durnstein. Pe drum am dat de o bisericuta cocotata pe un deal:  St Michael. Am oprit pentru poze si am fost incantati. 












Durnstein





In Durnstein a fost greu sa gasim parcare pentru ca in orasul vechi nu se intra cu masinile si cele doua parcari erau pline-pline. Foarte fain - orasel vechi, cu casele inghesuite sub munte, cu cetate in ruine pe deal, plin de turisti pe strazile inghesuite. Taxa la biserica. Pana la cetate am mai facut vreo 15 minute de urcare pe deal.







Stift Gottweig
De la cetate se vede in departare abatia Gottweig, unde am si facut urmatoarea oprire. Mi-a placut mai mult decat abatia Melk... poate si din cauza ca am ajuns seara si in afara de cateva tinere (care au plecat destul de repede) si era liniste, spatiu liber (nu plin de turisti).










De-acolo trebuia sa mergem la Salzburg, dar am preferat sa plecam spre Konigssee, ca sa profitam de vremea buna la munte.

Alte obiective in zona Wachau:
Schallaburg Castle
Krems
Burgruine Aggstein

Ce mai e de facut:
 - trasee cu bicicleta, trasee montane (zona e UNESCO World Heritage Site), plimbari pe Dunare cu vaporul, vizite si mancat la podgorii.


Linkuri: http://www.tourmycountry.com/austria/wachau-loweraustria.htm



Toate articolele despre aceasta vacanta aici: Vacanta in Austria si Germania 2014 



Niciun comentariu: