8 aug. 2014

(Hai-Hui) Vacanta in Austria si Germania 2014 - Salzburg

Traseu:  Schönau am Königssee - Salzburg

Ne-a plouat toata noaptea, asa ca dimineata au inceput sa cada picaturi pe plasa interioara a cortului (de la condens sau poate trecuse ploaia prin folia exterioara... ). Am hotarat ca e cazul sa il strangem si sa ne mutam macar o noapte intr-o camera, ca sa uscam si cortul. In campingul din Schönau nu mai aveau locuri libere in apartamente. Asa ca am strans cortul si am plecat sa cautam un hostel in Salzburg. 

Am luat la rand vreo doua hosteluri, pe care le aveam in lista. La unul era mult prea scump (de fapt era hotel si cereau cam 100E pe camera), altul era camin la un liceu si inca nu aveau locuri (il transformau in hostel doar pe timpul vacantei). Am mai intrat la vreo doua case unde scria ca au cazare, dar nu aveau camere libere. 
Am hotarat sa mergem la un camping ( Panorama Camping ), in speranta ca acolo gasim camere. 

Am intrebat si la o pensiune, chiar langa camping ce preturi au (65E cu mic dejun) si cum la camping camera era 70E fara mic dejun, am ramas la pensiunea Haus Elisabeth. Pensiunea e pe un deal la vreo 5 km de centrul Salzburgului, chiar langa camping, cu un drum de vreo 7-8 min pana la statia de autobuz, peste o pajiste. 


Haus Elisabeth (vedere din balcon)
Camera faina  - de fapt un fel de garsoniera la mansarda, cu balcon cu vedere la oras. Proprietara foarte de treaba, ne-a dat multe informatii - ce sa vizitam, sa ne luam card de vizitare, ne-a explicat ca mai bine mergem cu autobuzul, decat sa mai platim si parcarea in oras, ne-a lasat garsoniera la pret de camera dubla (tinand cont ca nu voiam sa folosim bucataria). 
Am cumparat cardul de vizitare de 24 de ore (a fost cam 25E) si era inclusa intrarea la multe muzee, biletele de autobuz sau ai reduceri in diverse locuri, si merita daca esti decis sa vezi multe locuri intr-o zi tinand cont ca majoritatea muzeelor aveau 10E biletul de intrare.  (detalii aici:  http://www.viator.com/tours/Salzburg/Salzburg-Card/d451-3923SZGCARD ). 



Am coborat din autobuz langa palatul Mirabell, am trecut prin gradini, am traversat podul cu lacate, peste Salzach si am ajuns in centrul vechi. Strazi inguste, magazine, multi turisti, atmosfera de vacanta. 


Hohensalzburg

Am urcat la cetatea HohensalzburgFoarte faina si surprinzator de mare. Am coborat cu funicularul (biletul pentru cetate si funicular e inclus in Salzburg Card). 













Am vizitat catedrala - impresionanta, cred ca cea mai faina faina biserica pe care am vazut-o. De exemplu abtia Melk a fost foarte impresionanta, dar mult prea incarcata si aurita, asta era colorata mult mai discret, cu mult gust, cu peretii decorati cu sculpturi mici ...




vedere de pe Moenchsberg


Ne-am invartit pe stradute prin oras, pana am ajuns la liftul Moenchsberg. De pe deal avea o priveliste superba catre orasul vechi. 


vedere de pe Moenchsberg









Apoi am coborat la raul Salzach si ne-am plimbat pe mal pana la statia de autobus din apropierea palatului Mirabell.





raul Salzach
A doua zi de dimineata am hotarat sa profitam de card si sa vedem muzeele lui Mozart - casa in care s-a nascut si casa unde a trait. Nu m-au impresionat. Apoi am mers la catacombe si am fost dezamagiti si aici. 

Am plecat spre palatul Hellbrunn. Ne-a placut mult, foarte faine fantanile (Trick Fountains). Desi a inceput sa ploua ne-am plimbat prin gradini si parc pana la muzeul folclorului, in palatul Monats, apoi la teatrul de piatra (Stone Theater) - care chiar ne-a impresionat - fiind o scena sapata in stanca. 

Desi ploua destul de tare am mers la telecabina de pe Untersberg. Mai aveam jumate de ora de valabilitate a cardului si am zis ca totusi sa urcam pe munte, chiar daca nu o sa vedem nimic prin ploaie. Cand am ajuns sus, s-a imprastiat ceata si am avut o vedere superba asupra orasului. La coborare, am vazut capre negre care pasteau linistite sub telecabina. 
A inceput sa ploua iar si noi am plecat mai departe spre Werfen. As fi vrut sa mai vad castelul Anif, dar pe ploaie nu mai aveam nici un chef.


Mai aveam pe lista:




Toate articolele despre aceasta vacanta aici: Vacanta in Austria si Germania 2014 


Niciun comentariu: