18 iun. 2019

(Hai-Hui) Muntele Rosu - traseu de-o zi - mai 2019


Dupa vacanta de la Orsova - Herculane aveam in plan sa recuperam copii de la bunici si sa tot mergem prin Muntii Macin vreo 2 zile. Dar varicela ne-a dat planurile peste cap, copiii au mai ramas inca o saptamana la bunici asa ca am avut de umplut cateva zile pana sa revenim la munca.

Primele doua zile am facut doar cu plimbari relaxante prin Tineretului cu bicicletele.

Pe 2 mai ne-am decis sa mai facem o iesire la munte, de o zi. Am ales Muntele Rosu, pentru ca se
ajunge repede din Bucuresti, am plecat devreme, la 9 eram deja langa cabana Silva, ne luam micul dejun in masina. 



Traseul e ok. Prima panta e mai abrupta, pe urma e destul de lejer. Am urcat pana pe varful Gropsoarele, insotiti de doi dulai negri superbi. Caini, care din ce am inteles de la un om pe traseu, au bantuit toata iarna prin munti si ca i-a intalnit chiar si prin Pasul Bratocea. Nu stiu daca sunt de la cabana Silva sau ramasi de pe la vreo stana, dar din pacate cam deranjeaza, poate chiar vaneaza, animalele salbatice mai mici - si de langa noi au pleacat de cateva ori sa bantuie prin padure.

   

Eram foarte incantata de miscare, desi a fost destul de racoare, multe branduse si ghiocei ciufuliti (probabil a fost grindina zilele dinainte), inca erau multe pete cu zapada pe sus, vant intens pe creasta (eram baricadati, cu geaca si gluga pe ochi... ) si ne-au inghetat degetele pe betele de trekking. Dupa pauza de sanwcich pe care le-am impartit cu dularii pe varf am coborat la Cabana Silva. Am vrut sa mancam la ei, dar nu aveau mancare (altadata am mancat la ei, deci posibil sa faca mancare doar in weekend?).

   

   


 



   

   


Am plecat sa mancam la terasa Nicos din Cheia. Mancarea a fost chiar ok.

Apoi au urmat alte doua zile de biciclit prin Bucuresti, una in parcul Tineretului si delta Vacaresti si alta in care am mers prin parcurile Tineretului, Carol, Izvor, la o tura in jurul lacului Ciurel si inapoi.





Niciun comentariu: