3 iun. 2019

(Hai-Hui) Minivacanta Orsova - Herculane - partea 5 (aprilie 2019) - Rapa Neagra de la Mehadia si Faleza de la Orsova

Am fost si la Rapa Neagra de la Mehadia, rezervatie geologica. A fost foarte interesant.


Initial ne-a blocat accesul la rapa un rau, dar am reusit sa mergem pe camp, pe un drum de tractoare pana aproape de ea (doar ca pe camp era sa ramanem blocati pe un bolovan si ne-am zgariat masina pe laterale de boschetii de langa drum... dar pt peisaj a meritat... campurile erau perfecte, iarba verde, papadiile, muntii, padurile, vacutele, caii...). 





Am gasit si aici soparle si fluturi si flori.

   

Rapa Neagra e o rezervatie naturala de tip geologic cu roci de tip sedimentar foarte vechi (depuneri de sedimente din Tortonian si Sarmatian). Aici se gaseste o explicatie mai detaliata: http://www.profudegeogra.eu/rapa-neagra-de-la-mehadia/
Noi ne asteptam la o roca tare si neagra, dar cand am ajuns aproape am descoperit un praf lipicios cu aspect de carbune in care apele au taiat santuri.




   

   

   



Seara am facut o plimbare prin parcul si faleza din Orsova pe malul Dunarii (alta tristete de loc cu farul parasit si santierul din parc...).


   




ALTE CHESTII DE VAZUT IN ZONA HERCULANE:

- Cascada Cociului / Roset
- Cascada Fecioara Maria
- Cheile Tasnei
- Satele Scarisoara si Inelet
- Morile de Apa din Toplet
- Cascada Bobot, Mehadia
- Cetatea Mehadia - sunt doar niste pietre ramase si putin dintr-un turn, dar ca priveliste cred ca merita o plimbare
- Cheile Corcoaia - din Cerna Sat
- Complexul carstic Ponoare / lapiezurile de la Ponoare
- Podul lui Dumnezeu
- Manastirea Tismana (acum multi ani am campat in zona de dupa manastire si era plin de licurici seara - a fost genial)
- Cheile Rudaria
- Morile de Apa de la Rudaria, Eftimie Murgu
- Cheile Nerei (desi pentru locatia aceasta merita facuta o vacanta separata) :  La Tunele, Cascada La Vaioaga, Cascada Beusnita, Lacul Ochiul Beiului, Lacul Dracului, Cascada Bigar, Cascada Carsa, Cheile Minisului, Cheile Susara si Cascada Susara.


Niciun comentariu: