6 sept. 2019

(Hai-Hui) Hoinareala la inaltime pe Valea Aosta... august 2019 1. Aosta


15 august e liber. La sfarsitul lui iulie, inainte sa trimitem copiii in vacanta la bunici ne-am gandit ca trebuie sa profitam de faptul ca suntem singuri si ca mai e si o zi libera in plus. Am decis ca vom iesi din tara tura asta.

Am primit cateva recomandari (printre care Chamonix si Valea Aosta) si am cautat haotic bilete de avion ca sa vedem unde au preturi normale si ce am putea vedea in zonele respective. Ma tentau asa multe incat nu stiam ce sa aleg. Viena am mai fost, Budapesta am fost (plus ca nu avea chef de orase aglomerate si incinse de canicula din august ) Geneva suna bine, Islanda sau tarile nordice meritau cate o luna, nu doar cateva zile.


Am inceput sa caut pe net despre Valea Aosta si dupa cateva clickuri deja eram fascinata. Valea Aosta e inconjurata de munti giganti: Gran Paradiso (4061m), Monte Bianco (Mont Blanc -4808m), Mont Cervino (Matterhorn - 4478m) si Monte Rosa (cu vf Dufourspitze 4634 m). Si de-a lungul vaii sunt o gramada de castele, cetati, forturi. Ce sa vrei mai mult? Asa ca am facut planul...

Porta Praetoria, Aosta

Bilete de avion pana la Milano-Bergamo, de acolo inchiriat masina sa avem cu ce bantui (sunt si microbuze spre Aosta... ), cazare in zona orasului Aosta (am gasit pe booking ceva in Gressan - un aparatament la demisol intr-o vila cu vreo 2-3 etaje la Maison Imperial, foarte ok si locatia si apartamentul), cerere de concediu pe inca 2 zile, pe langa 15 august, cautat trasee si chestii de vizitat.

Aosta

Pe 13 august ne-am chinuit sa inghesuim bocancii si hainele intr-un troler mediu si 2 rucsaci mici (bagajul de mana). La final mi-am dat seama ca betele de tura nu au cum sa intre si ca nu ma vor lasa cu ele legate de bagajul de mana si am fost foarte dezamagita, dar pana la urma le-am desfacut bucati si au intrat pe diagonala in troler dupa ce am mai pus niste haine in rucsaci.

Aosta


14 august trezirea pe la 4:30, Uber, aeroport, aglomeratie... a mers totusi rapid pana la poarta de imbarcare. Aici am citit si ne-am uitat la niste episoade din You Me Her pe Netflix si a trecut timpul destul de repede. Zborul a fost ok. In aeroport la Milano-Bergamo am trecut ca prin branza, credeam ca va fi aglomerat si va dura mult mai mult la controlul de securitate si ca vom astepta mai mult bagajele.

Priorato di Sant'Orso, Aosta
   
Priorato di Sant'Orso, Aosta

Am plecat la mall (Oriocenter) sa cautam ceva de mancare ca eram rupti de foame. Doar ca in afara de cafenele erau toate inchise, asa ca nu aveam nimic cald pentru micul dejun. Am intrat in supermarketul de acolo sperand sa gasim niste sandwichuri, dar am gasit doar niste felii de pizza si biscuiti si am rezolvat problema. La biroul de inchiriat masini am asteptat vreo ora, pentru ca nu aveau nici o masina din categoria pe care am rezervat-o noi prin booking la Europcar, doar ca sa ne spuna dupa aceea ca tot nu s-a intors nici una - si pana la urma am luat alta - un Megane nou. Dar ne-am invatat ninte, tura urmatoare luam ce gasim pe loc - ca la cate firme de inchirieri sunt, sigur se gaseste ceva convenabil - ca rezervarea si plata in avans a fost cam degeaba... De-acolo vreo 2 ore jumate pana la cazare, pe la 13:30 am primit de la proprietar cheile si raspunsuri la cateva intrebari (unde gasim birou de informatii turistice, magazine etc).

Torre del Balivi, Aosta


Aosta e un oras foarte vechi (in anul 20 î.e.c imparatul roman August a facut aici cetatea Augusta Praetoria). Centrul vechi mi-a placut foarte mult: ruine, stradute inguste, unele pietonale. Nu am stat mult, am cautat doar biroul de informatii turistice ca sa facem rost de hara Aosta si sa gasim idei pentru ce vom face zilele urmatoare (spre deosebire de Germania unde am primit o gramada de harti pentru orice fel de traseu - familii, trekking, biciclit - circuite pe la castele etc... aici am primit doar harta cu obiectivele din oras si o harta mica cu niste trasee simple si descrierea lor intr-o brosura, iar hartile serioase erau contra cost, 5 euro bucata).

Santa Maria Assunta, Aosta

Am mers la GrosCidac (supermarket) sa ne aprovizionam cu mancare pentru zilele urmatoare. Cat am mancat acasa, am rasfoit brosura cu trasee ca sa ne facem o idee despre ce vrem sa facem, si ne-am hotarat ca ne intoarcem la centrul de informare turistica sa cumparam niste harti mai serioase cu trasee: am ales Monte Bianco, Grand Paradiso si Grand Saint Bernard Pass urmand ca seara sa ne hotaram exact ce traseu vom face (tura asta dupa ce am cumparat cele trei harti am mai primit doua cartulii gratis - una cu Tour de Geants si una cu toate refugiile si cabanele din valea Aosta).

Zidurile romane, Aosta
   
Teatrul, Aosta

Apoi plimbare pe strazi pana pe la 7 seara cand ne-am oprit sa mancam la PuBurger - aveam chef de burgeri de cateva zile deja, dar nu am mai apucat sa mergem nicaieri in Bucuresti. La PuBurger nu inteleg de ce aveau revieuri bune si scor asa mare pe google, ca nu a fost cine stie ce - extrem de multa chifla - eu l-am desfacut bucati si am cules totul cu mana, ca nu as fi reusit sa musc din el - iar burgerul in sine, nu a fost nimic spectaculos. Am bantuit pe la ruine si biserici, pe stradute inguste, printre magazine de suveniruri si inghetata. Multe erau deja inchise, asa ca nu am vizitat mai nimic in interior. Ne-a placut mult catedrala Santa Maria Assunta. A fost pur si simplu surprinzatoare intrarea - cu peretele tot pictat si decorat cu sculpturi (nu am mai vazut sculpturi in afara bisericilor). Interiorul in schimb era simplu, nimic impresionant.

   


De vizitat in Aosta
- Augusta Praetoria - orasul roman cu: podul roman peste Buthier, arcul lui Auguste, Porta Prætoria,  Porta Decumana, Porta Principalis Sinistra, Porta Principalis Dextera, Forum, Teatrul, Amfiteatrul, zidurile cetatii.
- Piazza Émile Chanoux
- catedrala Santa Maria Assunta
- Necropola Romana
- Priorato di Sant'Orso
- Basilica di San Lorenzo
- Roncas Palace


Toate postarile despre Aosta:

Niciun comentariu: