12 aug. 2020

(Hai-Hui cu copii) Maramures - Cascada Stur

Am plecat spre lacul Firiza in ideea ca stam pe mal la relaxare. Fiind lac de acumulare, deci cu maluri abrupte printre munti si paduri, a trebuit sa cautam un loc cu panta mai blanda ca sa putem sta pe mal.
Ne-am oprit intr-o zona unde parea sa fie acces spre lac, dar cand am ajuns acolo era deja lume si au mai venit in cele 10 minute cat am stat, plus ca era in padure, cam noroi, iar apa era cu vreo 2 m mai jos. Nici o sansa sa putem sta linistiti in timp ce pruncii arunca pietre in apa. Am mai incercat o oprire in alta zona dupa un drum forestier ingust - am vazut si niste pescari cu cortul pe o limba de pamant plina de noroi - si putin mai departe am vazut o poteca ce parea sa duca la lac - am coborat prin balarii dar jos nu era decat noroi si apa lacului nici macar nu se vedea si nici macar un petec uscat unde sa stam. 


Ne-am hotarat sa ne ducem totusi la cascada Stur, care ne-a fost recomandata ca excursie potrivita pentru prunci. Copiii au carait putin ca vai, trebuie sa mearga pe jos pana la ea, dar pana la urma au mers destul de ok, desi ne-a plouat o parte din drum (ploaie calda de vara, am ramas in pantaoni scurti si cu gecile puse doar pe spate). 

Cascada Stur e aproape de satul Blidari, are 8 m inaltime (asa am gasit pe net) si e mai mai spectaculoasa decat parea in pozele pe care le-am vazut inainte. Am lasat masina la hidrocentrala Blidari si de-acolo mai sunt cam 3km pana la cascada. Se merge pe un drum forestier (e perfect pentru biciclete), se trece de Cariera Stur si se tine de doua ori la dreapta la intersectia drumurilor. Cascada e "ascunsa" intre copaci, mai jos de drum, daca nu esti atent, treci pe langa ea. Eu am vazut-o pentru ca ma uitam dupa fragute pe marginea dreapta a drumului. Se coboara pe o poteca abrupta pana la rau. 

 
Nu este traseu marcat. Noi am folosit initial Google Maps, ca sa stim ce sa facem la intersectii, dar am ramas fara semnal la un moment dat. Am gasit cascada si pe harta Muntii Nostrii. Pe aplicatia maps.me nu era deloc. 



Am stat la cascada, am mancat, pruncii au aruncat cu pietre, au vrut sa faca un baraj, cateva poze si cand a inceput sa se aglomereze, noi am plecat.

La intoarcere S (5 ani) a alergat tot drumul cu H pana la masina. R(aproape 8 ani) a alergat cu ei un timp, dar pe urma cand a vazut ca tot fac poze la flori si fluturi a ramas cu mine. A fost incantat de fluturi, libelule ("bete zburatoare") si soparle. Am profitat sa ii explic ca eu prefer sa merg, nu sa alerg si sa imi dau timp sa ma uit in jur, sa vad insecte, animale, flori, peisaje, sa fac poze, pentru ca natura e minunata. 



 
 
      

 

Alte excursii in Maramures: https://cesafaciintimpulliber.blogspot.com/2020/08/hai-hui-cu-copiii-maramures.html

Niciun comentariu: