22 aug. 2020

(Hai-Hui cu copiii) Maramures. Lacul Albastru, Baia Sprie

Pe lista cu trasee aveam Lacul Albastru din Baia Sprie. O fosta galerie de mina, prabusita, cu apa de culoare verde sau albastra.

Am lasat masina in oras, langa Biserica Catolica. Sunt indicatoare si marcaje (bulina albastra) pana la lac. Aproape de padure e o parcare, deci am fi putut urca pana acolo cu masina, dar nu mi-a parut rau, ca drumul nu a fost greu si am mers pentru miscare. Prin padure se mai merge vreo 15 min pe un urcus lejer pana la lac. 

Fiind duminica, la lac era plin de lume, cativa erau cu corturi, unii cu gratare, altii se balaceau. Erau si cateva mese cu banci pentru picnic, majoritatea ocupate. Singura libera era mai departe de lac, si am mers acolo. Dupa sanwichuri si dulciuri eu cu pruncii am urcat pe o panta de langa putin, ca S. nu avea stare sa stea la masa. 

Apoi am mers mai departe pe traseu. Foarte aproape e Crapatura Zorilor, o fosta exploatare miniera de suprafata (din ce am inteles, are si niste galerii). Poate fi privita de sus printre boscheti. Probabil e si un drum pana la baza ei, dar nu ne-am aventurat.

De acolo ne-am intors la masa de picnic si am vrut sa plecam spre casa din cauza tantarilor enervanti, dar pruncii au gasit o "rampa de skateboard" (care seamana cu cele din parcul Tineretului), adica doua damburi cu drumul forestier mai jos in mijloc. Desi le-am zis sa se linisteaca ca sunt pietre mari si multe acolo, s-au pus pe alergat de pe o movila pe alta pana S. a cazut. Dupa asta a inceput tragedia: plans de la lovitura, plans ca ii e dor de jucariile de acasa, dor de locurile de joaca din Bucuresti (care ar trebui oricum sa fie inchise, dar nu a contat ca i-am zis ca oricum nu am putea merge la ele), ca ii va fi dor de pisicile lui buni cand vom pleca, ca ii e dor de gradi si fostii colegi si tot asa a plans ceva.

La intoarcere am facut "concurs" pana la masina, dar stiam doar eu si S de concurs, deci am castigat noi.

 






Linkuri: http://turismmaramures.ro/la-lacul-albastru-si-crapatura-zorilor/


Alte excursii in Maramures: https://cesafaciintimpulliber.blogspot.com/2020/08/hai-hui-cu-copiii-maramures.html

Niciun comentariu: