29 mar. 2022

(Hai-Hui) Ciucas - decembrie 2021

Din pacate am facut o pauza luuunga de la munte - din vara nu am mai reusit sa plecam din Bucuresti, decat un weekend la mare in septembrie.

Imediat dupa Craciun am dus pruncii la bunici pentru o saptamana. Noi am profitat ca suntem singuri si am plecat in Ciucas. La cat de obositi si lipsiti de miscare eram, am zis ca si daca ajungem pana la cabana Ciucas e suficient. Pe drum a fost groaznica vremea - ploaie si ceata, asa ca nu aveam mari sperante pentru vreme faina, dar am zis ca poate sa toarne ploaia, eu vreau sa fac un traseu. Cum ne-am apropiat de munti a inceput sa fie tot mai fain: zapada prin paduri, copacii pudrati, ceata pe sus. Initial m-am gandit sa mergem pe Bratocea, dar pe urma am zis ca mai bine facem traseul cunoscut si cu cabana in drum daca tot e ceata. Cand am ajuns la Cheia nu imi venea sa cred cum arata padurea si cat de fain era totul. 

Am plecat la pe la 10 de la masina. A fost greu de urcat pana la Cabana Ciucas - am zis ca nu se mai temina drumul acela abrupt. La cabana am facut o pauza rapida de masa pe o banca din curtea cabanei (aprox la 12:00), am intrat in cabana doar pana la baie. Am fost surprinsa de cum duduia muzica in sala de mese - cui ii face placere sa manance/stea acolo cu muzica bubuind in cap?

Am plecat spre varf desi nu se vedea nimic in jur, dar treptat s-a mai ridicat ceata. Tigaile erau foarte faine acoperite de zapada. Aproape de varf, pe o portiune de vreo 3m mai inghetata mi-as fi dorit sa am coltarii. Ne-am descurcat fara, dar am zis ca de-acum ii luam iarna la noi, chiar daca planul nu e sa urcam pe varf, ca nu se stie cum ne razgandim. 

Am avut soare si valuri de ceata aduse si inprastiate de vant, zapada spulberata, vijelie de abia stateam in picioare, urmata de calm si soare si iar de la capat - o vreme spectaculoasa. Brazii erau incredibili - plini de zapada, modelata de vant, chirciti sub greutatea ei.  Pe varf am ajuns pe la 14:00 (am stat pentru doua poze si am fugit ca am inghetat instant din cauza vijeliei). Coborarea a fost mult mai rapida - la 15:25 la cabana, la 16:30 la masina.


Traseu: 

Cheia, Valea Berii  (cruce albastra)- Cabana Ciucas (2h)

Cabana Ciucas (banda rosie) - Vf Ciucas (2h)

Vf Ciucas (banda rosie)- Cabana Ciucas  (1.30h)

Cabana Ciucas (cruce albastra) - Cheia, Valea Berii (1h)












Niciun comentariu: