19 aug. 2018

(Hai-Hui) Piatra Craiului - traseu de o zi pe Vf Ascutit




Dupa ce am "scapat" de copii (a se intelege ca i-am trimis la bunici in vacanta, ca sa stea la aer curat si sa se distreze, in loc sa stea in Bucurestiul asta imbacsit)... am inceput sa ne facem planuri pentru weekendurile libere.

In primul rand am inceput sa biciclim aproape zilnic 15-18 km, ca sa ne revenim putin dupa atata timp fara miscare serioasa.

Si prima chestie pe lista de weekenduri a fost ca mergem la munte.

Asa ca am facut o lista cu multe trasee de o zi (in Bucegi, Ciucas, Fagaras, Piatra Craiului). Am intrebat si pe unii-altii, dar majoritatea aveau deja planuri. Initial am vrut doua zile la munte, cu dormit la pensiune/cabana, dar pana la sfarsitul saptamanii am ajuns sa alegem traseu de o zi si intoarcere acasa seara, doar ca sa scapam de aglomeratia de duminica.



Traseul "castigator" a fost in Piatra Craiului  - Fantana lui Botorog, cabana Curmatura, Turnuri, Vf Ascutit, cabana Curmatura, Fantana lui Botorog. Traseu pe care l-am estimat la 8-9 ore. Prea lung, tinand cont ca nu am mai fost de foarte mult timp pe munte, dar mai aveam un traseu de intoarcere la Curmatura de la Strunga Izvorului si ar fi fost mai scurt asa cu cel putin 2 ore.




Sambata la 8:45 am plecat de la masina (de la Fantana lui Botorog). Pana la cabana Curmatura ne-am dat sufletul. Am facut pauza de mancare si am umplut sticlele. Si de aici a revenit energia, pulsul s-a mai calmat, corpul s-a invatat cu efortul. 
Pe Turnuri a fost superb: lanturi, catarat (exact de ce imi era dor) priveliste faina, vreme buna. Pe vf Turnul am facut pauza de mancare  si am hotarat ca suntem ok si mai avem energie sa mergem pana la vf Ascutit. O mare parte din traseu e cam plin de jnepeni si nu tocmai placut, dar na... asta e, daca mi-a trebuit Crai. Coborarea de la vf Ascutit a fost cam lunga - abrupta, grohotis, genunchii scartaie.




La cabana am vrut sa mancam o ciorba, dar erau ocupate toate mesele afara si in plus simteam ca daca ma asez sigur nu ma mai mobilizez sa cobor pana la masina. Asa ca dupa o pauza de umplut sticlele la izvor am plecat mai departe cu dureri de talpi si genunchi.
Pe la 17:30 eram la masina si am "sarit" din bocanci direct in rau... pentru exact 10 secunde cat a durat pana sa mi se invineteasca de la apa bocna.


Din pacate nu am scapat de aglomeratia de pe Valea Prahovei, tot am pierdut cel putin jumate de ora prin zona Busteni-Sinaia, dar la 10 eram acasa.

Concluzii... traseul a fost prea lung dupa o pauza asa mare de cand nu am fost pe munte (turele cu bicicleta nu au fost suficiente ca sa ma invete cu efortul), uitasem ce inseamna sa ai febra musculara dupa un traseu serios (4 zile mai tarziu inca ma dor muschii), Craiul a ramas la fel de superb si deja m-am gandit ca vreau si pe traseele La Lanturi si partea de creasta dintre La Om si Ascutit (ca mi-e dor si de ele).



Niciun comentariu: