6 aug. 2018

(Hai-Hui cu copiii) Vacanta din iunie - Sibiu, Maramures si Turda - partea 1 - Sibiu



Ne-am trezit si noi ca sunt doua zile libere intr-o saptamana: 28 mai si 1 iunie si ca am putea sa ne mai luam inca 3 zile libere si sa facem o vacanta pe undeva. Pana la urma de spaima puhoiului de oameni care, am presupus noi, ca isi va lua liber si de aglomeratia de pe sosele am zis ca ne mai luam doua zile si saptamana dinainte si doua zile dupa.


Valea Oltului
Valea Oltului


Ok... dar ce facem cu atatea zile libere si unde mergem? Hai la buni in Maramures, ca nu am fost de mult si copiii oricum caraie de ceva timp ca vor sa mergem vara asta la bunica, "sa o ajute in gradina". Asa a ramas, doar ca am hotarat sa ne oprim pe drum vreo doua nopti, ca sa nu facem tot drumul dintr-o bucata.



Muzeul Astra
Muzeul Astra
Asa ca am incercat sa facem planul. Eu ma gandeam la Fagaras sau Biertan, macar vizitam cetatea sau biserica fortificata. Dar pe lista a aparut imediat si Ranca si a ramas sa ne gandim. Dar cum vremea era naspa: sanse mari de ploaie, am renuntat la toate planurile astea si am hotarat ca Sibiu e perfect pentru o noapte tinand cont ca e cam la mijlocul drumului spre Maramures.

Muzeul Astra
Muzeul Astra


SIBIU
Turnul Sfatului, Sibiu
Am plecat pe Valea Oltului si la Sibiu am stat la un apartament chiar in centrul vechi (Apartament Ocnei), care a fost foarte fain.


Dupa ce ne-am lasat minimul de bagaje la apartament pentru noapte, am plecat spre muzeul Astra. Muzeul Astra e numai bun pentru o plimbare cu copii. Am mancat la Hanul din Tulghes. Apoi plimbare in padurea superba. Copiii au fost foarte incantati de case si mori si au alergat o gramada prin padure. Nu a fost deloc aglomerat si unele case erau chiar superbe.



Seara plimbarea clasica prin centrul vechi: Piata Mare, Piata Mica si o inghetata la cornet. A doua zi am mancat niste sanwichuri de la Subway, am urcat in Turnul Sfatului pentru o priveliste faina si am luat kurtosh de la o taraba inainte sa plecam mai departe.



 



















Alte chestii faine de vizitat in zona Sibiului - Muzeul Locomotivelor cu Aburi in Sibiu (cred ca le-ar fi placut copiilor, dar am aflat de el dupa ce ne-am intors in Bucuresti), bisericile fortificate din apropiere (Cetatea Slimnic, Cetatea Cisnadioara, Biserica Cisnadie).


Pe drum spre Maramures am facut o oprire pe malul unui lac fain, intre dealuri.


Niciun comentariu: