10 sept. 2020

(Hai-Hui cu copiii) Maramures. Cheile Tatarului

Duminica. Probabil ultimul weekend in Maramures. Am hotarat sa mai facem o iesire. Vf Ignis a cazut de pe lista, pentru ca probabil pruncii s-ar fi plictisit pe traseul destul de lung prin padure (S. a comentat ca nu i-a placut sambata trecuta pe Vf Mogosa pentru ca nu a fost interesant). H a ales Cheile Tatarului. Nu prea stiam nimic despre ele, nu pareau prea spectaculoase din ce articole si poze am gasit eu, dar am zis ca fie...

Am mers prin satul Mara - drumul e cam aiurea - jumatate cimentat, jumatate plin de balarii si mult mai jos. Din loc in loc sunt refugii de pietris. Am ajuns la barajul Runcu - care e in constructie de peste 30 de ani. Arata foarte ciudat gramada aia de pietre si beton in mijlocul vaii.

Mai sus de baraj am lasat masina la pod. Zona e foarte faina: cu dealuri golase, cu raul intre ele, cu paraie. Erau multi oameni la picnic, unii cu corturile pe malul apei, altii doar in plimbare si poze in jurul masinii. Am vazut si doi cu motociclete de teren care zbarnaiau pe dealuri.

Noi am mers de la pod pe jos de-a lungul raului sa cautam o zona mai ok pentru construit baraje in apa. In iarba inalta am vazut un pui de sarpe - nu parea vipera, dar nici nu i-am vazut ochii...

Nu am stat decat vreo ora pe malul raului, pruncii si H au facut un baraj maricel. Au stat destul de mult in apa pana la genunchi si au inghetat. Dupa nu prea mai aveau ce face. Am urcat putin pe deal, printre tufele de rododendron pline de fructe si flori si am mers la masina. Am plecat spre casa prin Firiza - drumul a fost lung si cam prost.

 

   

 Mie nu mi-a placut iesirea aceasta, am stat mai mult in masina. Cred ca era mai fain cu biciclete (desi cu masinile val vartej si valurile de praf ridicate, nu stiu cat de placut era pe biciclete). Am mai gasit ca ar fi un traseu mai fain daca urci pe firul apei in Cheile Tatarului.


 

 

Alte excursii in Maramures: https://cesafaciintimpulliber.blogspot.com/2020/08/hai-hui-cu-copiii-maramures.html

Niciun comentariu: