8 sept. 2020

(Hai-Hui cu copiii) Maramures. Rezervatia Fosilifera Chiuzbaia

A trecut un weekend in care nu am facut nimic pe motiv ca au anuntat ploi. La noi nu a plouat mai deloc, deci am fi putut merge linistiti pe vreun deal, dar cred ca pentru ceilalti "ploaia" a fost motiv sa zaca pe-acasa. Din punctul meu de vedere, e vara, ce daca e cu sanse de ploaie, ne luam gecile si asta e.. ca doar ne plimbam pe dealuri, nu urcam pe Negoiu.

Sambata trecuta am zis ca musai sa iesim. Intre timp am facut o lista serioasa cu o gramada de chestii de vazut, deci aveam de unde alege. Am gasit cateva trasee pe Visit Baia Sprie (in albumul cu poze Trasee Turistice si Materiale turistice). H a ales Rezervatia Fosilifera Chiuzabaia . Am gasit un traseu - circuit - prin rezervatie  - poteca "Pași printre frunzele de pe vremea vulcanilor”.  Le-am zis si pruncilor ca mergem sa vedem fosile si au fost si ei destul de incantati. 

Am plecat spre Chiuzbaia. Foarte fain drumul mai ingust prin padure, cu raul aproape, din loc in loc poieni (din pacate si vetre de foc de la gratare). Din sat de langa biserica, am luat-o dupa niste sageti. Intr-o intersectie nu le-am mai gasit asa ca am pierdut directia buna. Am intrebat, ne-am intors, am ajuns pana pe strada buna la un semn de interzis circulatiei. Am lasat masina acolo. Am mai mers putin pe drum pana la panou (pe google maps apare ca Rezervatia fosilifera, nu Rezervatia Fosilifera Chiuzbia - care te duce in mijlocul satului). La ora 10 am intrat in traseu mergand putin in dreapta pe drumul forestier si pe urma am luat-o prin padure urmarind marcajul frunza. 

Traseul e lejer. Sunt cateva portiuni de urcat, dar nu abrupte. Sunt 8 panouri cu informatii despre roci, vegetatie, animale etc Dupa panoul 8 (noi le-am facut in sens invers pe traseu) S. a inceput sa se planga ca nu mai poate, ca e obosit, sa facem pauza. Niste dulciuri au rezolvat problema si brusc si-a revenit.

Singurul loc in care am gasit niste stanci pe malul drumului forestier, a fost aproape de panoul "6. Lacul din urma cu 6 milioane de ani", acolo am vazut si trei fosile - frunze imprimte in piatra. Ma asteptam ca traseul sa ne urce pana la stancariile de sub varful Ignis, unde sa vedem mult mai multe fosile. Cand am ajuns la panoul 1, am hotarat sa ramanem in zona la parau. Pruncii au facut baraje si au aruncat pietre in apa, eu poze la gaze si ciuperci si am zacut pe mal pana s-a facut rece. 

 


   

 Tot traseul a fost lejer. Si cum am vazut si traseul spre vf Ignis (de la masina erau cam 2 ore pana pe varf)  ne gandeam ca poate il facem intr-o zi si pe acesta, poate chiar a doua zi - duminica. 



   

La 14:30 eram deja in masina in drum spre casa. De data asta google maps ne-a scos pe la cariera si apoi la Coloanele de la Limpedea . Am oprit pentru cateva poze.




Alte excursii in Maramures: https://cesafaciintimpulliber.blogspot.com/2020/08/hai-hui-cu-copiii-maramures.html

Niciun comentariu: