31 mai 2019

(Hai-Hui) Minivacanta Orsova - Herculane - partea 4 (aprilie 2019) - Traseul cu Foisoare



Traseul cu Foisoare. In total am facut vreo 4 ore, cu opriri la toate foisoarele si pauze de leneveala. Traseul incepe din Piata Hercules, de langa Izvorul Diana 3, e destul de monoton, doar prin padure, pe unele portiuni destul de abrupt, dar sunt si cateva zone cu priveliste - mai ales la foisoare.

   

   



La foisoare erau soparle. Si insecte colorate. Si flori. Am fost impresionata de cate flori erau pe munte. Nu ma asteptam sa gasesc asa sus liliac si boscheti cu flori albe (cununita, floarea miresei, Spiraea vanhouttei), pe care de obicei le vad prin parcuri.

   


Traseul:
- triunghi albastru :   Izvorul Diana 3 - Izvorul Munk, Foisorul Galben, vf Ciorici (si foisorul Ciorici)
- triunhi rosu :    Vf Ciorici -  Foisorul Rosu - vf Ciorici,
- triunghi albastru :    Vf Ciorici - Grota cu Aburi, vf Ciorici, Grota Haiducilor, Hotel Roman.

   

   


Izvorul Munk e interesant, apa tasneste dintr-un perete urias de stanca.
Toate Foisoarele au priveliste faina spre muntii Mehedinti si Valea Cernei.
Grota cu Aburi - e interesanta - dintr-o gaura de la intrare ies aburi.

   


Grota Haiducilor - e mai adanca si cu o lanterna poti ajunge dincolo de prima sala. Aici am fost impresionati de picaturile stranse pe pereti ca o roua si care sclipeau in lumina lanternelor.
Din pacate cele doua grote au fost vandalizate si sunt pline de mazgalituri pe pereti, sunt "wc-uri publice" (pe asta chiar nu o inteleg... e ditamai padurea in jur unde ar putea sa isi faca nevoile mai departe de poteca, de ce e nevoie sa murdareasca o pestera?)  si sunt gunoaie aruncate inauntru.


   


La intoarcere am vrut sa mancam iar la Lorobella, dar nu mai erau locuri pe terasa, iar in restaurant nu au vrut sa ne serveasca (pe motiv ca bucataria nu face fata la atata lume). Asa ca am plecat sa cautam altceva - am gasit o pizzerie (cred ca era Cristal), dar a fost cam naspa mancarea.




Dupa masa, aveam in plan sa mergem prin satele Inelet si Scarisoara (la care se ajunge pe niste sacari de lemn sprijinite de munte), am zis ca ne echipam de ploaie si daca ne uda putin, nu are nimic...  Am ajuns la masina la fix inainte sa vina furtuna si ploaia torentiala de nu faceau fata nici stergatoarele si am renuntat sa mai mergem prin sate - mai ales ca de la scarile de lemn, mai aveam de facut vreo ora prin poieni pana la sate.



Niciun comentariu: