8 oct. 2021

(Hai-Hui cu copiii) Vacanta de vara, la tara - Apuseni - ziua 5

Fiind ultima zi la Pensiunea Muntele Gaina si cum restul obiectivelor de pe lista erau prea departe, ne-am hotarat sa mergem totusi la Rosia Montana, sa vedem Galeriile Romane. Si aici haos cu organizarea. Am asteptat o gramada ca sa termine grupul vizita, bilete nu au dat cat am asteptat (nu inteleg de ce nu se vand bilete cat ghidul e in mina, ca sa nu se piarda timpul),  cand a venit ghidul ne-a luat pe toti (cel putin doua autocare cu prunci, plus cateva grupuri separate - deci erau cel putin 100 oameni) si vizita s-a facut cu toti, ingramaditi, fara masti majoritatea (zici ca nici nu mai era pandemie), iar la final am cumparat si biletele, dupa ce s-a terminat turul - nu au dat bon/bilete decat daca insistai. Ghidul a fost destul de haios, dar frustrat, a zis o gramada de chestii aiurea anti orice, nimic nu parea sa ii convina: cum se lucreaza acum in mina, ca s-au inchis minele, ca strainii doar au distrus, ca acum e sit Unesco, ca strainii au laut tot aurul romanesc etc.

Galeriile Romane... niste galerii de mina, frumos sapate, in curte niste utilaje vechi interesante, in "muzeu" (vreo doua camere cu poze), dar la ingramadeala care era oricum nu se vedea nimic, tot acolo si vanzarea biletelor in harmalaie.

Daca tot eram in zona am mers si la Geamana, biserica scufundata. Aici e impresionant din cauza dezastrului pe care l-au facut oamenii. Pur si simplu nu iti vine sa crezi cum arata cand vezi lacul acela urias si otravit, cand simti mirosul oribil, cand vezi culoarea rosie a apei care inca vine de la cariera, printre dealuri se vede si cariera - "rana" imensa a muntelui.

In drum spre cazare ne-am oprit din nou la Pastravaria Vidra de Sus. De data asta au fost cam praf - toata mancarea foarte sarata iar fata care servea parca era pe alta planeta - a uitat sa aduca o parte din mancare, limonadele nici nu se comparau cu ce a fost tura trecuta (aveau trei fire de menta blenduite, spre deosebire de data trecuta cand au fost chiar verzi si aromate...). Nu inteleg de ce de la o zi la alta au alta calitate a produselor...

Seara bagaje, a doua zi la drum spre urmatoarea cazare.

Toate articolele:

Alte obiective in zona Rosia Montana:

- Taul Brazi, Taul Mare (cu trasee descrise aici: https://traicurost.ro/rosia-montana-in-imprejurimi/ )

- Detunata Goala

- Detunata Flocoasa

- Manastirea Lupsa - cu biserica de lemn

- Muzeul Aurului de la Brad (mult mai departe, dar in ton cu galeriile de la Rosia Montana)