5 oct. 2021

(Hai-Hui cu copiii) Vacanta de vara, la tara - Apuseni - ziua 4

 

Urmatoarea zi ne-am făcut planuri sa mergem la Groapa Ruginoasa. Traseul e ok pentru prunci, nu e foarte greu. Au comentat un timp, dar asta fac ei mereu pentru ca se plictisesc pe poteca. Privelistea de sus e ciudata, cu pamantul erodat de ape - un munte intreg mancat si cu "ranile" la vedere. Sus am făcut o pauza de sanwichuri, iar pruncii au 'sapat' varianta lor de groapa ruginoasa intr-un val de pamant. La plecare ne-am oprit la afine. 

Traseu: Pasul Vartop - Groapa Ruginoasa si retur. Cam 3h total cu pauza lunga sus. Marcaj: cruce rosie.





Am mancat la pensiunea Conacul Samfirei - am ocolit cam mult pana acolo. Am stat la terasa din spate, desi a fost cam prea cald sub umbrelele uriase la soare, dar in fata era vuiet de la masini. Din pacate fiind in timpul saptamanii, nu aveau ciorbe sau tocanite, doar chestii la gratar. Dar au fost ok. A venit si o pisica slabanoaga cu un pui, dupa ce le-am hranit bine cu bucati de carne, pisica a plecat, iar pruncii s-au distrat cu puiul. L-au facut sa urce scara de la locul de joaca alergand dupa un pai, sa se dea pe tobogan, sa urce iar, sa se catere dupa pai pe peretele casutei de lemn. Cand prindea paiul, fugea cu el si se ascundea sub masa - ca un caine cu un bat. S. ii fura paiul si pisoiul fuga dupa el si o luau de la capat cu urcat pe scari si tobogan. Foarte haios pisoiul. 


 

Apoi am mers la Cascada Varciorog. Am parcat la drum, parcare privata - 5 ron si am mers pe jos de acolo. Erau carute care te duceau pe drum pana aproape de cascada, dar eu am vrut miscare. Mi s-a parut aiurea ca tot drumul era presarat cu balega si in unele locuri mirosea oribil. Copiii au acceptat sa mergem la cascada doar pentru ca le-am promis ca dupa ce vedem casacada, stam la rau sa faca baraje. Drumul pana la cascada nu e neaparat spectaculos, pe malul raului, padure, flori etc., pruncii nu au fost deloc incantati, dar eu m-am bucurat de miscare. Cascada e faina, primavara cred ca e si mai faina, cand debitul apei creste. Am stat vreo 10 min si ne-am intors. Am gasit un loc bun de 'balacit', copiii s-au descaltat si cu H. au inceput sa faca baraje pe rau.  

Traseu: 3km, punct galben, 3 h cu tot cu pauza de baraje

 

Toate articolele:


Alte obiective in zona Vartop si Arieseni:

- Cascada Patrahaitesti

-Vf Bihor - traseu

- Pestera Portile Bihorului  (traseu de la Cantonul Negrea DN75)



Niciun comentariu: