25 iun. 2018

(Hai-Hui cu copiii prin Bucuresti) La Observatorul Astronomic


Sambata si vreme naspa. Eu nu aveam nici un chef de locuri de joaca ude si plimbari prin noroaiele din parc. Am zis ca e cazul sa vedem un muzeu ceva, mai ales ca avem treaba prin centru la niste magazine (printre care si libraria AnticExlibris ) la care nu ajung in timpul saptamanii.

Am ales Observatorul Astronomic pentru ca recent am avut niste intrebari de la S (3 ani) legate despre cum lumineaza soarele noaptea in cealalta parte de pamant si ziua la noi. Asa ca am zis ca la observator sigur reusesc sa ii explic mai bine. Nu ma asteptam sa facem observatii astronomice - ca doar era noros si in mijlocul zilei, deci nici soare, nici luna si nici stele vizibile, dar voiam sa le arat expozitia. Eu am mai fost la observator doar in 2012 cand a trecut Venus prin fata soarelui. A fost mare harmalaie, si habar nu am daca expozitia era sau nu deschisa atunci.

Am ajuns cu copiii. Doar doua camere cu expozitia - adica niste panouri mari luminoase despre cosmos, stele, planete, galaxii. Interesante de citit, dar nu cu copilul de 3 ani care vrea te intreaba intr-una la fiecare poza sau desen: ce e aia, dar aialalta, fara sa astepte sa citesti fiecare chestie. Deci cam prea complicat pentru copii mici. Pentru ei era un joc cu ecran mare - sa aranjeze planetele in ordine sau sa ghiceasca perechi de imagini. Tanti de la observator le-a aratat copiilor jocul respectiv de cum am intrat in sala, asa ca eu nu am mai putut sa explic nimic, ca R era prea ocupat sa traga de "planete" si sa intoarca "cartonase" virtuale. Degeaba tot exclamam eu "Oau, poza cu Marte, oau... asta e de pe luna... ce fain, uite cate sonde au trimis deja" ca nu am reusit sa fiu destul de convingatoare sa lase jocul.

Concluzia... Slab. Ma asteptam la mult mai mult: o harta a cerului cu luminite (am vazut pe site ca au totusi prezentari de planetariu, dar doar la anumite ore si doar pentru copii peste 7 ani), niste machete 3D cu sistemul solar etc. Ceva mai mult ca sa fie mai atractiv si pentru copii mici. 
Dar ne vom intoarce pentru observatii astronomice, poate telescopul va fi mai interesant pentru ei. Si poate peste cativa ani, vor fi si ei mai interesati si de explicatii nu doar de jocul ala.

Pana atunci o sa se mai distreze cu puzzel-ul cu sistemul solar (l-au primit cadou si au fost foarte incanti de el si l-au facut si refacut de multe ori - se gaseste si la noi prin magazine online) si o sa mai rasfoiasca din cartea See inside the Universe de la Usborne.

Niciun comentariu: